Fotslapp, tack!

Ny actionkamera kräver ny simfilm. Denna gången från ett klubbpass på Åby förra veckan:

Tycker nog att det börjar se rätt skapligt ut. Bland annat känns rotationen helt ok med tryck från höften. Visst kan jag nog få till en lite bättre catch tidigt i draget, sträcka ut höften lite till för att slippa virvlar samt titta ner i botten för att få bättre horisontalläge, men framförallt behöver jag slappna av mer i fötterna.

Det här med fötterna känns som ett evighetsprojekt, jag har extremt svårt att inte spänna dem i kicken. Och då tycker jag inte ens att jag spänner dem! Hade ett teknikpass med Anders Holme i Valhalla igår och fokuserade en hel del på detta med hjälp av en drös olika övningar, men utan att riktigt få till det med självklarhet. Det funkar ibland och den rätta känslan infinner sig, men det är mer sällan än ofta. Bara att gneta på. Fick åtminstone med mig omdömet ”Mycket fin simning” från honom. Det är bra pepp, det!

Kommentera

