Klubbmästerskapet som kom av sig.

Ja, det känns väl fair att skriva även om de lite sämre dagarna. Liksom förra året gick vårt klubbmästerskap över fem km av stapeln på Nya Ullevi. Ska det vara KM så ska det självklart vara ståndsmässigt så det förslår. Senast gjorde jag det gigantiska nybörjarmisstaget att springa efter GPS:en med följden att jag kom i mål på 20:04. (Att spurta de sista 100 m på 11-12s verkade fullt rimligt i en trött hjärna som inte tänkte på att VR är på 9:58.) Riktigt irriterande. I år skulle det bli revansch med råge.

Dagen började med en magsjuk son = VAB och jobb hemifrån. Dålig kombo. Eftermiddag med simträning för andra sonen och snabb ”middag” på McD för att hinna till Ullevi i tid. En perfekt uppladdning med andra ord. Och som grädde på moset har vänstra höften bråkat lite senaste veckan. Den bråkar såklart lite mer när jag springer på, så tanken var att värma upp och se hur den uppförde sig. Den uppförde sig relativt ok så jag startade.

Drog iväg i 3:30 som strax sjönk mot ett mer hållbart tempo, första km gick på 3:48. Halvvägs in på andra kilometern började höften göra sig påmind och det drog upp i ländryggen och ner i baksidan av låret (ja, jag vet att jag behöver lite mer styrka i, och stretch av medius). Inget jag tänkte riskera att göra värre så vid 1800 m klev jag av. Och som alltid ångrar jag mig efteråt, hur förnuftigt beslutet än var.

Men en sjysst bild fick jag ändå med mig. Tack för det Foto Mojje. Och grattis till Carl Brümmer och Sara Svensk som tog hem klubbmästerskapet!

100 meter till DNF.

100 meter till DNF.

Kommentera

