Heeelt sjukt.

Kände att jag saknade några kilometer i kroppen för att göra veckan komplett. Kände att jag saknade ett långpass. När Anna kommit hem från sitt ridläger och barnen kommit i säng drog jag ut. Eftersom jag sprang i mina Brooks Green Silence på tävlingen igår så kanske man skulle vara lite vild och på riktigt premiärspringa de knallgröna Nike Flyknit+ jag köpte i Los Angeles? Som tur var hade regnet precis upphört och solen tittade fram mellan molnen.

Gick ut i 5-tempo och sprang genom Majorna, fortsatte i 5-tempo längs med andra lång och utmed Haga och körde lite till i 5-tempo uppför Övre Husar och Slottis. Varför inte springa på i all evighet i 5-tempo? Daghammarsköld gled förbi och likaså Järnbrott och Frölunda Torg där jag klämde en gel. Och jo, helt plötsligt hade jag sprungit 21,1km i 4:55-tempo och klockan stannade på 1:43:40. Heeelt sjukt att göra det när jag sprang ut med ambitionen att göra ett normalt långpass en söndagkväll. Inte ens dödstrött efteråt. Äntligen revansch på det jävla skit-GöteborgsVarvets 1:53:12! Vad jag har grämt mig. Jag visste att jag hade det i mig. Ända smolket i bägaren är väl att detta är ett kvitto på att jag inte maxade på triathlon-tävlingen i går. Men man kan inte äta kakan och ha den kvar.

Det skålar vi på!

0616_gosset

10 comments
  1. Kul för dig. Korken ur. För egen del går det bara långsammare varje runda och nu börjar ögonen klia och näsan rinna. Sommarallergin tar väl sin tribut.

    • Tack. Ja så är det nog med sommarallergin. Börjar känna av det lite själv också.

  2. Jessica Linder said:

    #världsklass :)

  3. Lisa said:

    När man minst anar det… Grattis!

      • Jessica Linder said:

        Ja, in princip!
        Personligen känner jag mig inte alls trakterad att köra 24-timmars, men detta känns ju som ”genomförbart” :)

      • Jo precis. Troligen rätt tungt psykiskt att behöva ”gå på det igen” var tredje timme. :)

Kommentera

