Lugnet mitt i stormen.

24°C, klarblå kvällshimmel och dags för första längre kutet efter lördagens BUM45. Benen har återhämtat sig fantastiskt bra och redan i onsdags var jag ute på en femkilometersrunda hemmavid. Suget efter lite skog var stort så jag drog iväg mot Skatås och lagom kuperade 10:an. Nästan frame slog det mig att det kommer vara ett hav av människor där med tanke på vädret. Mycket riktigt var parkeringsplatsen näst intill full.

Pinnade iväg i lite lagom tempo för att känna på benen i de första backarna. Det var massor av folk i spåret. De första två kilometrarna går 10:an tillsammans med 2,5- och 5-spåren men viker sedan av in på Bohusleden.

Vilken skillnad! Plötsligt var det alldeles folktomt. Jag tror jag sprang om fyra fem personer fram till att spåret går ihop igen med de andra två på slutet. Tänk att folk väljer motorväg framför fin landsväg. Rundan gick på 50:22 och jag tackar för ensamheten!

0530_skatas_10

Mumma för själen.

Kommentera

