GöteborgsVarvet – till slut.

Hela våren har jag varit högst osäker på om jag ska springa GöteborgsVarvet eller inte. Anledningen är att jag ska springa BUMs ”korta” distans nästa helg. 45 kilometer terräng är det som gäller då och jag är inte sugen på att komma dit skadad eller med trötta ben. Visst hade jag kunnat springa GV som ett sista långpass men det fungerar tyvärr bara i teorin. När jag väl står där på startlinjen är det otroligt svårt att hålla tillbaka.

Men eftersom att BUM för mig mer handlar om upplevelsen och att besegra distansen samt att förra helgens två pass i tävlingsfart gick bra så har jag nu bestämt mig för att köra. Sub1:45 är målet i mitt första GöteborgsVarv. Jag vet att jag är god för det, men det kommer bli tufft. Vi får se hur mycket värmen ställer till med. Break a leg!

GV-splittar

Huvudräkning är svårt när man börjar bli trött.

Kommentera

