Ett besök på Virgin Active i Joburg.

Efter en stillsam och matig helg på savannen tvingade jag med Markus till hans gym idag. Det här med säkerhet tar sig uttryck på olika sätt i Johannesburg. För att få komma in och gästträna på gymmet (Virgin Active – nämn någon bransch Richard Branson inte är inblandad i.) fick jag spendera tio minuter för att fylla i passnummer, adress, ICE-uppgifter, bli fotograferad och så vidare. Ett par resor värre än vad jag varit med om i USA skulle jag vilja påstå.

Väl inne visade det sig vara en stor och sjysst anläggning med 25-metersbassäng intill alla maskiner. Jag hade först tänkt simma, men det gick absolut inte för sig om jag inte hade badmössa. Det hade jag inte och de sålde dem inte heller så det fick bli lite löpning och gym istället.

0310_VA_poolFörst 20 minuter i 5-tempo på löpbandet som uppvärmning. Det slog mig att det var bra länge sedan jag sprang på ett senast, säkerligen fem-sex månader minst. Och bra är väl det. Sedan blev det lite allmän styrketräning i 40 minuter: axlar, triceps, lats och lite rygg/mage. Sedan var det bråttom hem till middagen – alla var tokhungriga. Dagen har varit en resdag och då blir det lite si och så med maten.

0310_VA_gymPassade på att väga mig när jag bytte om och noterade att jag gått upp två kilo på våra två veckors resande. Vad passa bättre än ett pizzaparty på det?

0310_pizza

 

 

1 comment

Kommentera

