Tio veckors lätt löppackning.

På tisdag flyger vi mot Sydafrika och vidare ut på vår resa runt jorden. Det har blivit hög tid att packa löpgrejorna med andra ord. Jag räknar kallt med att springa i motsvarande svensk högsommar eller varmare och tar med mig grejor där efter. Det ska bli väldigt skönt att äntligen få kuta i lätta kläder. Jag behöver också hålla det lätt eftersom det inte direkt svämmar över av plats att fylla med mängder av olika löpgrejor. Bara det viktigaste får följa med.

packning_troja

Först ut, och viktigast näst efter skorna, är den långärmade tunna vita Asics-tröjan jag hittade på rea i höstas. Jag har inte provat den ännu då den var på gränsen för liten när jag köpte den, men nu sitter den perfekt. Den är så tunn och lätt att det nästan är som att ha ett finmaskigt myggnät på sig. Den vita färgen gör den värmeavvisande och de långa ärmarna blir ett perfekt solskydd på långpassen.

packning_prylarGivetvis åker mitt oanvända par Brooks Green Silence ner i packningen. Om det gått någon förbi är det min nya favoritsko alla kategorier. Lätta som bara den, inget stöd att tala om men ändå med lite dämpning.

Salomons Exo Calf IV som ger kompression över vaderna får åka med i kombination med ett par låga strumpor. Bra att kunna köra både med och utan kompression utan att behöva ta med olika strumpor.

En keps från Brooks med en liten inbygd röd led-lampa där bak packas ner. Tänker mig att det inte direkt är av ondo att synas lite extra när jag är ute och springer efter skymningen. Hade gärna haft en vit keps, men typiskt nog var de slutsålda.

Geler (tio stycken) och vattenflaska kommer behövas för långpassen. Flaskan är lite liten med tanke på värmen så jag kommer få köpa en större under resans gång. Men för att optimera packningen fungerar den fin-fint som gelbehållare.

packning_geler Så mycket mer får inte följa med. Det är ju ändå släpp av Nike x Undercover Gyakusou SS13-kollektionen nästa lördag. Räknar kallt med att köpa på mig lite grejor då. Någon som vet var i Kapstaden man kommer hitta deras grejor?

 

Kommentera

