En annan sorts jobbannons.

För att ha något kul att göra innan vår resa har jag frilansat som kommunikationsstrateg de senaste två månaderna. Det innebär bland annat att jag suttit lite till och från i Hovås/Brottkärr och jobbat med fastighetsutveckling. Och kul har det varit. Såpass kul att jag tänker fortsätta med det när vi kommer tillbaka senare i vår. * Plats för oblygt utbjudande av mina tjänster. *

Så, idag är det min sista dag innan flyget lyfter mot Sydafrika nästa vecka. Det är en strålande vinterdag och av en händelse har löpkläderna åkt med. Benen har varit tröttare än vanligt efter måndagens personbästa, men det är ändå dags för en runda. På lunchen tog jag tillfället i akt och sprang jag ner mot havet och Amundön. Väl där fick jag en fantastisk tur utmed cykelbanan ner mot Särö, eller vad sägs om:

amundon_hamn

Amundöns marina i vinterdress.

amundon_utsikt

Amundön till höger.

amundon_batar

I väntan på varmare årstider.

amundon_vass

En sådan här vinteräng är svårslagen.

amundon_rundanEfter fyra kilometer svängde jag av cykelbanan en avfart för tidigt och fick springa uppför en isig liten promenadväg med hjärtat i halsgropen. Brutna fotleder är aldrig bra, men det hade varit extra dåligt just nu. Med en rejäl temposänkning gick det dock bra. Resten av vägen tillbaka kände jag att benen inte var helt pigga och det gick lite långsammare. 7,5 kilometer på 35:21 (4:42-tempo) blev det till slut. Men vad gör väl det? En fint lunchrunda i perfekt vinterväder är inte helt illa.

 

2 kommentarer
  1. Sara Brankell sa:

    Hej Jonas
    Kul att följa din blogg!
    Läste att ni skulle till sydafrika. Om ni vill ha tips om western cape i Sydafrika (typ runt Kapstaden) får du gärna maila.
    Har varit där några gånger och älskar det.
    Ni kommer till ett fantastiskt land.
    Hoppas ni får en grym resa.
    /Sara

    • Hej Sara!
      Japp, vi kommer vara i Kapstaden och däromkring i en vecka. Personligen är jag på jakt efter fina löprundor i och utanför staden, Stellenbosch och Hermanus med omnejd. Sitter du inne med tips på sådana vore det grymt! :)

Lämna en kommentar