Mental dvala mitt i ett mayhem.

Sjukt stressig dag idag med en lång lista av jorden-runt-fix att beta av innan familjen M kom förbi på hejdå-middag. Och så dog plötsligt bredbandsmodemet mitt i allt. Arrrgh.

07.15–16.59 – Stress.

17.00 – Barnen leker och jag cyklar intervaller och berg i garaget:

  • 5 min uppvärmning
  • 4 x (3 min snabbt + 1 min aktiv vila + 3 berg max belastning låg kadens + 1 aktiv vila)
  • 1 min högsta intensitet
  • 1 min aktiv vila
  • 1 min högsta intensitet
  • 6 min cool down

Blev ett riktigt bra pass trots att benen varit trötta hela dagen. Gissar att det är löpningen i måndags som satt sina spår – persade trots allt med fem minuter på tio kilometer.

17.45 – Gästerna kommer och jag är klar en minut senare.

Börja förlika mig med att sitta och trampa i garaget. Sjunker in i nån slags mental dvala och hör knappt vad podcastarna babblar om. Rätt skönt tillstånd om du frågar mig. Särskilt när man är mitt i ett fixar-mayhem.

Bredbandsbolaget lovade ett nytt modem till på fredag. Håller dom det blir det roligare inlägg i helgen hoppas jag.

Kommentera

