Ny spännig frisyr. Och ett krossat PB!

Snart är det dags att resa jorden runt och jag känner mig inte särskilt lockad av att leta frisör i vare sig Singapore eller på Rarotonga. Så, idag blev jag med tre millimeter långt hår – för första gången. Mer hår på bröstet än på huvudet liksom. Blev mer nöjd än jag gissat – spänniga bilder som denna blir ändå snäppet bättre utan en välkammad frisyr på huvudet.

nyfrisyrSedan blev det springa av vill jag lova. Började med att känna in tekniktipsen jag fick av Fredrik Zillén på Team Snabbare-dagen i lördags och drog iväg. Visst, det regnade och blåste, men vad gör väl det när benen är lätta? Sprang bort mot Fiskebäcks badplats och kom upp i exakt fem kilometer när det var dags att vända. Och vad stod klockan på? Jo, 22:46! En PB-sänkning med 45 sekunder – inte så illa i min bok.

Jag sprang tillbaka hemåt och drog ner något på farten. Vid åtta kilometer började mjölksyran komma men det gick ok att hålla undan. När jag passerade tio kilometer och stannade klocka visade den 46:34! Jag blev helt förbluffad – en sänkning med nästan fem minuter mot förra veckans hittills snabbaste mil på 51:28. Det är en sänkning på 10:an jag förmodligen aldrig kommer få uppleva igen. Firade med en liten glädjetår. Det är bara att tacka Fredrik Zillén för tekniktipsen – de bidrog garanterat till PB-krossen. Eller var det avsaknaden av hår på knoppen som gjorde det?

11 comments
  1. Villjam said:

    Frisyren så klart ;-)

    • Haha, ja – tur att jag har tre mm kvar att raka bort då.

      • Villjam said:

        Medvinden blir inte lika effektiv dock…

  2. vilmont said:

    Hej Jonas! Vart lärde du dig KALAS-metoden? I Göteborg? Ser att de har utbildningar, men enbart i Stockholm!? Jag har mycket att lära med höft/armpendling – så detta låter klart intressant.

      • vilmont said:

        Aha. Jag ska läsa mer på ditt inlägg och kolla på deras hemsida.

        Fortsätt jobbet med att lägga upp nyheter på bloggen. Både intressant och ”en-spark-i-röva” effekt på mig som joggar ca 2-3 ggr veckan och kämpar för att få mer motivation.

      • Gött! Klart jag ska – snart blir det löprapporter från andra delar av världen.

    • Ja, visst är det? Jag är fortfarande förbluffad. :)

    • Tackar och bockar! Fint med en mil där alla kilometer-splittar ligger under 5-tempo. :)

Kommentera

