Alla tidsluckors dag.

Igår kväll la jag fram allt (cykelbyxor och vattenflaska – skorna sitter på cykeln) för att kunna hoppa upp vid 06:15 idag och köra ett tempopass på cykeln i garaget för att vara klar när Anna åker till jobbet en timme senare. Dagen såg inte riktigt ut att tillåta någon annan träning. Ja, jag håller med om att det låter helt sjukt och köpslog snabbt med mig själv när larmet ringde i morse. Jag sov vidare.

Några saker behövde fixas vid sommarstugan så på morgonkvisten åkte jag, barnen och deras farfar dit. Med lite tysk ordning var vi hemma en timme tidigare än planerat vilket även var en timme innan det var dags att åka och vaccinera oss för andra gången. Skylander på PS3:an och fri iPad-användning köpte mig 30 minuter på cykeln och ett kort intervallpass:

  • 5 min uppvärmning
  • 5 x (3 min tung växel och hög kadens + 1 min aktiv vila)
  • 5 min nervarvning

En Gunde Svan-dusch senare var vi på väg mot Östra Sjukhuset och den väntande sprutfesten. Väl hemma igen en timme senare hade en lucka till dykt upp och jag snörade på mig skorna och drog ut. Tänkte springa runt milen och satte av mot Kungssten och Majorna.

Med en tegelvägg i fonden och en mössa på huvudet ser man extra tuff ut.

Med en tegelvägg i fonden och en mössa på huvudet ser man extra tuff ut.

Det var länge sedan jag sprang i Majorna så jag kutade förbi Sandarna och ner mot Mariaplan. Gjorde några gator i området innan jag vände ner mot hamnen för att springa väster ut förbi Sjömagasinet och Klippan.

Älvsborgsbron från sin bästa sida.

Älvsborgsbron från sin bästa sida.

Nästa anhalt är Röda Sten med Älvsborgsbron över huvudet. Praktiskt taget under bron ligger Röda Sten Konsthall.  Egentligen är det hela bara ett stort ödeområde utan charm så här års. Ja, det är inte så värst mycket charmigare på sommaren heller för den delen, även om sol och värme är förmildrande omständigheter.

En konsthall och en bro (utanför bild).

En konsthall och en bro (utanför bild).

På andra sidan älven är det ungefär lika öde, även om där finns massa gasledningar, värmevärk och lyftkranar.

industrihamnenNågra kilometer senare var jag hemma igen och hade precis fått ihop en mil. Tempot var helt ok och rundan gick på 51:28. Jag har noterat de senaste veckorna att jag i princip alltid springer snabbare en bit in i passet. Det är väl inte direkt raketforskning att gissa på att de första två-tre kilometrarna i praktiken fungerar som uppvärmning och att benen inte är helt igång förrän efter 15 minuter. Ska försöka få till några kilometrar lugn jogg inför nästa tävling.

Hemma igen var det dags för en enkel alla hjärtans dag-middag med familjen. Fisksoppa med fisk från Hunnebostrand och vin från en av Frescobaldis ägor utanför Florens stod på menyn. Puss och kram!

frescobaldi

Kommer med varma rekommendationer.

Kommentera

