Ut med januari och in med februari.

Då var årets första månad slut, och med den en rätt intensiva träningsmånad. Jag har tagit det lite piano med löpningen efter att mitt vänstra knä gjorde sig påmint igen i början av året. Istället har jag fokuserat på simningen, vilket varit väldigt givande. Jag har helt klart gjort framsteg och det har bara blivit roligare i takt med det.

Cyklingen har legat på is, bokstavligt talat. Det började med fint och lite mildare väder och jag passade då på att cykla ett långpass från Ljungskile till Göteborg. Tyvärr blev det pyspunka i höjd med Stora Höga och jag fick avbryta eftersom jag snöpligt nog glömt reservslangen hemma. Här hittar du blogginlägget. Efter det var det rätt taskigt cykelväder och cykeln fick stå i skamvrån nästan hela januari innan jag till slut kom mig för att byta slang inför ett kortare intervallpass i garaget.

På löpsidan har det som sagt varit rätt lugnt på grund av mitt knä. Tog en löpfri vecka mitt i, men fick ändå till ett par höjdpunkter under månaden:

dagbok_janurai2013

Februari börjar med simläger i Falkenberg tillsammans med Triathlon Väst. Med början i kväll och helgen igenom kommer det bli fyra simpass och säkert någon löptur mellan varven. Förmodligen kommer armarna var lamslagna efteråt, men förhoppningsvis med bättre teknik i muskelminnet. Jag hoppas även kunna trappa upp löpningen lite. Längtar efter att kunna köra långpass igen. Även om det känns långt bort är det bara knappt fyra månader kvar till BUM45 den 25 maj.

2 comments
  1. Jessica Linder said:

    Om du hinner, innan din resa. Testa även löpskolning hos moa@fustra.net
    Gjorde under för löptekniken och även förebyggande av skador :)

    • Det hade varit något. Har hon någon hemsida man kan kika på? Tack för tipset!

Kommentera

