Ut ur skamvrån.

Hade egentligen tänkt springa idag, men det gick bara inte. En av få gånger när det bara känns för pissigt ute. Slask, runt 0°C, underkylt, blåsigt och fuktigt. Springer hellre i -10°C vilken dag som helst.

Istället fick cykeln komma fram ur skamvrån, där den stått sedan den behagade skaffa sig en pyspunka. Egentligen är det kanske jag som tog mig ur min skamvrå och till slut fick slangen bytt, cykeln lite allmänt tillfixad och monterad på trainern.

Att cyklar på en trainer är bland det tråkigaste man kan göra, men det blir helt klart mer uthärdligt när man kör intervaller. I kväll blev det ett kort intervallpass:

  • 10 min uppvärmning
  • 3 x 1 min intensivt, 30s aktiv vila
  • 3 x 2 min intensivt, 30s aktiv vila
  • 3 x 1 min intensivt, 30s aktiv vila
  • 10 min nedvärmning

Längtar inte så lite till att kunna ta ut hojen och cykla landsväg igen.

tracx

Kommentera

