Ett språng upp i nästa grupp.

Igår var det dags för första klubbpasset för i år. Tiden flyger fram – det är hela sex veckor sedan jag var i Frölundabadet och simmade med Triathlon Väst senast. Jag har de senaste veckorna simmat en hel del på egen hand och det har bara blivit roligare och roligare. Kanske inte så värst konstigt när man märker att längden ökar och tekniken blir bättre. Nu var jag i vilket fall riktigt laddad och ville se om mitt fokus på sim- och styrketräning gett resultat.

Som vanligt hade den eminente Anders Holme förberett olika pass beroende på vilken grupp man simmar i. Eftersom jag är ny på det här med simning är jag i den snällaste gruppen med mycket teknikövningar. Så här såg dagens pass ut för min del:

simpass20jan13

Vi gjorde några förändringar under passets gång och det slutade med något i stil med:

Flytövningar
Crawl på stället

4 x ( 4 x (25 teknik + 25 SS)
1) En-arm. Andra armen fram.
2) Hundsim, australien, 3-takt
3) Frisim, australien, 3-takt
4) Knutna Händer

8 x (25 ben med ett frisimtag + 25 SS)

12 x 25 arm. Jobba två och två med en på släp. Byt varje längd.

4 x (45 sek korset + 15 sek vila)
4 x (20 sek korset INTENSIVT + 10 sek vila)

Avsimning: 4 x 25 lugn SS

Det blev runt 1,5 kilometer simmade, lite kortare än vanligt. Mycket arm- och benteknik/styrka i dagens pass. Det var dock tydligt att jag tagit ett litet språng. Tidigare har det varit tungt att fullfölja hela passen och jag har fått skippa några längder här och var. Men idag gick det riktigt bra – kändes som tekniken föll på plats och armstyrkan begränsade mig inte. Och som grädde på moset ska jag gå upp en grupp nästa söndag. Tjoho!

Efter avslutad träning hänger vi på låset till cafeterian som öppnar 11. Trevligt att få sitta och prata lite med de man tränar med. Blir ju inte så mycket av den varan i simbassängen när man ligger och tittar ner på kakelplattorna på botten.

afterswimDessutom får man äta veckans godaste macka. Kanske inte för att den är så utsökt i sig, men den smakar extremt bra efter 1:45 timme i bassängen. Så – en stor trumvirvel för Frölundabadets leverpastejsmörgås och suddiga kaffe:

leverpastejmacka

Kommentera

