Pyspunka långt hemifrån.

Idag var det långturspremiär för året med cykeln. Vädret var perfekt med 1–2°C och helt vindstilla. Minsta grabben skulle hämtas hos mormor och morfar i Ljungskile så cykeln fick åka med upp bak på bilen. Hem till oss är det ganska exakt 80 kilometer vilket är ett lagom avstånd för ett landsvägslångpass för min del. Armvärmare, vintercykelbyxor och en något för liten hjälm var medpackat. Likaså nån gel, en banan och lite sportdryck (Vitargo Electrolyte).

Off we go!

Off we go!

Den planerade rutten går längs med E6:an ner genom Stenungsund, Stora Höga, Jörlanda, Kode, Kareby, Kungälv, längs E6:an på Hisingen, Tagene, Ringön, Göta Älv-bron och ut med hamnen mot Långedrag.

Älskade Stenungsund.

Ena sidan av Stenungsund.

Den andra sidan.

Och den andra.

När jag närmade mig Stora Höga svängde jag in hos fruns kusin med familj för ett litet överrasknings-stopp. Tyvärr var de inte hemma så jag klämde i mig en gel och skulle precis ge mig iväg då jag såg att framdäcket var platt. Skumt. Pumpade upp det och rullade iväg. Två kilometer senare var det platt igen. Pyspunka 50 kilometer hemifrån och givetvis hade jag glömt extraslangen hemma i garaget. Faaaaaaaaan!

pyspunka4

Ringde Anna som precis skulle åka från Ljungskile med barnen. Tur för mig medan cykelturen slutade utanför en grå ICA Nära i Jörlanda. Så blev det pyspunka på den här dagen.

pyspunka5

6 comments
  1. Mattias Sandberg said:

    Vi åkte bara någon minut innan du kom förbi,mötte en cyklist som var väldigt lik dej!!Mellan Stenungsund o Stora Höga.Vi var nära att vända men tänkte att det nog inte så troligt!!!Så synd!!Du får komma tillbaks pitstop Lönngatan-Stora Höga-Stensjön…

    • Haha, vad komiskt! Ja, jag fick ju bryta idag så räkna med en retur. Hälsa!

  2. Tina Hansson said:

    …eller så tittar du in till oss istället…. på nästa runda alltså!

    • Ja, det hade jag ju kunnat göra! Du får skicka mig er adress så jag hittar. Jag var ju alldeles i närheten. :)

      • Tina Hansson said:

        Rådjursstigen 18, Välkommen!

Kommentera

