Småspik i ansiktet.

Fin morgon i Eskilstuna. Visst, lite grå himmel men ändå fridfullt ute. Kändes som läge för en kortare runda efter intervallpasset igår kväll. Men så klart började det småregna när jag klev ut genom dörren. Sådant där spray-regn som är irriterande i normala fall. Nu vad det 0°C ute så spray-regnet blev spray-småspik. Party.

Jag sprang söderut längs med Eskilstunaån ner mot Vilsta motionsområde. Halt på vägarna var det, dubbar hade inte skadat idag. Hoppade mellan de små öarna av asfalt och efter två kilometer fick jag ont i vänster knä. En molande verk som höll i sig resten av rundan. Inte heller det så konstigt med tanke på sprintarna 14 timmar tidigare. Får bli vilodag i morgon.

Passerade en hästgård innan jag vände tillbaka över ån och sprang norr ut mot centrum igen.

etuna-runda

Strax över sex kilometer blev det. Ville inte fresta på knät mer. Var heller inte helt pigg i benen även om det flöt på ok efter ett par kilometer. Summa summarum ett ganska kass pass, men förhoppningsvis blir det terränglöpning i helgen.

2 comments
  1. Tina Hansson said:

    Hej! Äntigen har jag hittat hit! Himla inspirerande att läsa! Ser med spänning fram emot fortsättningen på ”the Jonas story”./Tina

    • Hej Tina! Kul att du hittade hit, och välkommen på resan. Söker du på Amsterdam så hittar du min ”race report” från maratonloppet. Vi syns och hörs!

Kommentera

