Jonas²

Så var det dags för årets förmodligen sista löptur. Precis när jag stod färdig att ge mig ut fick jag ett sms från grann-Jonas med frågan om jag var sugen på en tur. Senast vi sprang tillsammans var Finalloppet för drygt två månader sedan. Sagt och gjort, jag kutade bort till dem och mötte upp med honom.

För min del var det åtta kilometer som skulle avverkas, med betoning på avverkas. Inga fartambitioner eller så, bara ren distans. Kände också av vänstra knät lite grand efter långpasset i fredags, vilket så klart inte höjer ambitionen.

Rundan gick via Tångudden, Kungssten, Grimmered, touchade Tynnered, tillbaka längs Söderleden och vidare mot Hagen. Blev 8,4 kilometer i 5:42-tempo. Bra prattempo, vilket utnyttjades fullt ut. Jonas var glad att få sträcka på benen lite efter två månaders avhållsamhet från utelöpningen. Han har hållit på med någon slags promenadtävling på jobbet – där löpning straffar sig! Tokigheter säger jag.

En annan glad Jonas. Men med snyggare mössa.

En annan glad Jonas. Men med snyggare mössa.

I morgon är det dags för en sammanfattning av 2012 – ett år som varit fullt med förändringar för min del. Stay tuned!

Kommentera

