En snabb promenad. Ehm.

Efter ögonbehandlingen ska man vila från träning i en vecka för att undvika svett i ögonen. Promenader går däremot bra. Och eftersom det är kallt ute och svetten inte direkt rinner så borde även en snabb promenad gå bra. Dessutom känns ögonen kalas – inga problem med dem alls. Så en snabb promenad fick det bli.

Snön har smält bort och det regnar ute. Skifte från mössa till keps med andra ord. Nog för att det inte kommer rinna svett i ögonen, men jag slipper också gärna regn i dem.

promenadkläder

En promenad kräver sina kläder.

Strosade en av mina två standard-femmor; förbi Hagens fotbollsplan och vidare mot Frölunda Torg via Engelska skolan, högersväng vid OKQ8 ner mot Påvelunds centrum, sväng höger förbi Påvelunds-skolan mot Coop Konsum Käringbärget och sedan höger hemåt. Benen kändes pigga men jag höll igen i de första två kilometrarna, sedan gick det inte längre.

Tror aldrig jag har promenerat så snabbt tidigare. Stannade klockan på 25:43 efter fem kilometer, alltså ett tempo på 5:09 min/km. Fasiken vad bra det kändes. Undrar hur det ska sluta när jag får springa igen på fredag.

Och ögonen sitter kvar, med synen i behåll.

Kommentera

