En film om att kunna välja annorlunda än vad som förväntas – med mig i.

För några veckor sedan var jag inbjuden att göra en föreläsning om förändring mitt i livet – i mitt fall att jag gick från överviktig latmask till maratonlöpare samtidigt som jag sa upp mig från VD-jobbet på en större reklambyrå utan att ha ett nytt jobb att gå till.

Som jag tidigare skrivit om arrangerade ADA (Association for Design and Advertising) en kväll under rubriken ”Ces’t la vie”, en kväll om att kunna välja om och att kunna justera sitt liv. Förutom jag deltog bl.a. Filip Nilsson – kreativ chef på reklambyrån Forsman & Bodenfors, Tobias Regnell – vd för tidningarna Filter och Offside, och Nina Sundén Siemiatkowski – nu fotograf men tidigare marknadsdirektör på Swedish Match. Fint sällskap med andra ord.

Trycket på att få lyssna var stort så ADA var framsynta och gjorde en liten film om kvällen. Här är den:

Kommentera

