Jippie-tjohoo – nya prylar!

Har nu varit förkyld i tre dagar. Lika bra att passa på att snörvla sig igenom det när jag ändå har vila från löpningen p.g.a. löparknät. Som förkyld får man lite tid över så jag tog mig ut en sväng på stan för att få lite frisk luft. Väl där gav jag mig på ett sista försök att få tag på två redskap jag varit på jakt efter:

Paddlar – Mig veterligen är det bara Valhalla simhall som säljer sim-paddlar i Göteborg. Och de är alltid slut. Jag vill ha ett par för att slipa på tekniken och samtidigt stärka musklerna lite. Inga överdimensionerade slugger-kastrullock, utan i paritet med mina händers storlek. Just därför vill jag inte beställa på nätet – antalet storleksguider för händer är begränsat.

Foam roller – Har hängt en del på gymet det sistone, bl.a. för att komma åt deras foam roller. Jag tycker verkligen att det hjälper när jag använder den för att massera IT-bandet (som är en anledning till löparknä).  Har letat som tusan efter en att köpa, men har gått bet. De finns på nätet men är dyra och blir ännu dyrare med frakt. Man tycker att de borde finnas på välsorterade sportaffärer eftersom de verkar vara i ropet, men icke.

Gissa vem som fick jackpot? Vem som drog vinstlotten? Vem som kom hem med både ett par paddlar och en foam roller?

Jag!

Valhalla hade fått in paddlar i en mindre storlek. De passade mina händer precis. De var till och med på gränsen till försmå. Stod och dividerade med mig själv länge och väl, men köpte dem till slut efter löfte om att få lämna tillbaka dem om de visade sig små efter provsimning. Sjysst!

Foam rollern hittade jag på Rehabshoppen på Rosenlundsgatan. Har aldrig varit där tidigare, vilket på sätt och vis är tur antar jag. På sajten hade de inga skumrullar, men jag chansade och gick dit. Grymt ställe för olika udda träningsredskap – allt från bollar för att stärka undersidan av foten till olika gummiband och vristmanschetter. Typiskt bra redskap för folk som kutar runt mycket. Och foam rollern var hundringen billigare än vad jag sett på nätet.

Nu jäklar ska det rullas i parti och minut. Och paddlarna hoppas jag få prova om någon dag eller två.

Kommentera

