Finalloppet bakis?

Gick förbi Löplabbet på vägen till gymmet idag och såg att de delade ut nummerlapparna för Finalloppet. Tur för mig, jag hade helt glömt av att de ska hämtas ut, så på stående fot bestämde jag mig för att ge loppet ett försök. Är löpsugen, knät känns bra och jag vill prova mina nya Montrail-skor som fortfarande ligger i lådan därhemma. Ja, jag vet att det är dumt att premiärspringa nya skor i en tävling men håller knät så kan jag i värsta fall genomlida lite skavsår. Håller inte knät så får jag ändå bryta/promenera i mål. Och dessutom ser jag loppet mer som ett kul-att-springa-lopp än ett där PB:t ska slås.

Sagt och gjort, nummerlappar för mig, löpkompisen och våra barn som ska springa Knatteloppet hämtades ut. Ser fram mot lördag.

Men först är det dags för avtackning på jobbet, och eftersom det är jag som ska tackas av kan det nog bli en bira eller fem ikväll. En av få nackdelar (?) med den här träningsgrejen är att jag blivit extremt billig i drift. Två-tre öl och betongkepsen sitter med all sannolikhet på dagen efter. Undrar om jag kommer vara bakis när starten går på lördag?

Kommentera

