Simma x 2.

Idag känns det som man har elittränat. Jag har varit i simhallen två gånger – 06:30-07:30 vid öppning och  19:30-21:30. Morgonpasset var träning på egen hand. Jag hade tur och fick en 25-metersbana helt för mig själv. Otroligt lyxigt att kunna glida fram genom vattnet och göra alla övningar jag vill i mitt eget tempo utan att behöva vänta in andra. Eftersom det blir mycket att tänka på så fort all teknik fogas samman var planen att köra längder med isolerade övningar: catch-up, väderkvarnen, krattan, stream-lining och aaaaandning. Körde också några vändor med hela balunsen och när man väl lyckas slappna av så går det mycket bättre och det blir en fröjd att glida fram genom vattnet. Passet blev lite kortare eftersom barnen var hemma och väntade på att få åka till dagis och skola.

Kvällspasset var det tredje av sex i crawl-kursen hos Triathlon Väst. Idag var det en kortare teoridel, well snarare uppvärmning, innan vi hoppade i den grunda basängen för en del teknik- och flytövningar. Ganska snart var det dags att flytta över till stora bassängen under ledning av klubbens sim-nestor Torbjörn Wolffram (som för övrigt verkar vara en riktigt kul kille). Några nya balansövningar introducerades, vi gjorde våra första vändningar och simmade till slut 50m med vändning på mitten. Nytt längdrekord!

Oavsett om man har med sig en ok kondis eller inte så står man på noll så fort man hoppar i bassängen. Det är inget skämt att crawla. Känns som syreupptagningsförmågan tränas på högväxel. Inte utan avund som man ser de nåååågot mer crawlkunniga i klubben köra sina reguljära träningspass på 50-metersbanorna brevid. Summa summarum var det ett riktigt bra pass och det känns som jag göra stora framsteg varje gång.

Och som pricken över i fick jag klättra över grind-systemet för att komma ut. Rent kriminellt.

Nu äta, packa löpryggan för morgondagens tur till jobbet och sen sova. God natt.

Kommentera

